Meldingskanaal 24247 Altijd bereikbaar, altijd een luisterend oor

Met meldingskanaal “24247 lanceert Defensie een extra hulpkanaal dat 24/7 bereikbaar is, naast de bestaande platformen.

Dit kanaal is er voor iedereen binnen Defensie – militairen én burgers – die geconfronteerd wordt met problemen die hun welzijn raken. Getuige of slachtoffer geweest van geweld, pesterijen, discriminatie, racisme of ongewenst gedrag? Bezorgd om je mentale of fysieke gezondheid (zoals suïcidale gedachten of burn-out)? Via dit kanaal kom je op een neutrale, toegankelijke en duidelijke manier in contact met iemand die naar je luistert.

Let op: dit meldpunt is niet bedoeld voor administratieve vragen zoals een mutatie-aanvraag. Daarvoor blijven de bestaande procedures via je eenheid gelden.

Binnenkort wordt er een brochure verspreid met een overzicht van alle bestaande meldkanalen.

Samen met deze brochure, de BeWell@Defence-app en het nummer +32 2 44 24247 (of via Teams: 24247) wil Defensie zorgen voor blijvende hulp en ondersteuning voor al haar medewerkers.